Thursday, April 29, 2010

Pengundi Cina lebih pintar.

Wajah Ng Teck Kim terkerising gembira mendapat cek RM3juta daripada Najib.

PRK Hulu Selangor sudah pun berlalu, keputusannya BN telah berjaya merampas semula kerusi tersebut drp PKR.

Walau bagaimana pun, desas desus semakin kencang diperkatakan mengenai undi Cina lebih condong kepada PKR. Khir Toyo di dalam blognya berharap agar BN menyemak semula dasar kerajaan terhadap kaum Cina di Selangor susulan pendirian kaum itu yang lebih memihak kepada Pakatan Rakyat pada PRK Hulu Selangor ahad lalu.

Nampaknya kenyataan ini menimbul perasaan tidak puashati pemimpin PGRM, mereka mendakwa Khir Toyo tidak bertanggungjawab dan berunsur perkauman.

Parti MCA pula mendakwa Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia menjadi penyebab kekurangan undi masyarakat Cina semasa PRK Hulu Selangor sehingga menimbul perasaan tidak puashati Ibrahim Ali selaku Pengerusi Perkasa.

Walau bagaimana pun, semalam orang Cina telah menerima peruntukan RM3 juta drp PM untuk pembinaan SRJK (Cina) Rasa, Hulu Selangor. Di depan PM mereka mengakui sokong BN tapi semasa pangkah di atas kertas undi siapa tahu. Inilah politik pintar kaum Cina. Duit tidak boleh mempengaruhi kaum ini.

Nampaknya kedudukan BN belum kukuh lagi selagi tidak dapat menarik pengundi Cina kembali menyokong BN. Keadaan ini amat membimbangkan utk menghadapi PRU 13 yg dijangka tidak sampai 2 tahun lagi.

No comments:

Post a Comment