Monday, March 7, 2011

BN menang bergaya DUN Merlimau dan DUN Kerdau.

Pada 6 Mac 2011: BN telah mencapai kemenangan bergaya menewaskan calon PAS dalam PRK Dun Merlimau, Melaka dan DUN Kerdau, Pahang.

Roslan Ahmad calon BN di DUN Merlimau mendapat 5,962 undi menewaskan calon PAS Yuhaizat Abdullah yang mendapat 2,319 undi dengan majoriti 3,643 undi

Syed Ibrahim Syed Ahmad calon BN di DUN Kerdau mendapat 5,060 undi menewaskan calon PAS Hassanuddin Salim yang mendapat 2,336 undi dengan majoriti 2,724 undi.

BN berjaya meningkatkan jumlah majoriti menang berlipat ganda. Ini menunjukkan bahawa pengundi-pengundi telah kembali menyokong BN selepas mereka mengejutkan PRU12 yg dikenali sebagai Tsunami politik.

Seperti semua sedia maklum, kemerosotan undi semasa PRU12 adalah akibat penyokong sendiri ingin memberi pengajaran kepada pemimpin tentang ketidakpuasan hati mereka. Bukan seperti kebanyakkan pemimpin mereka anggap, 'BN ni letak tunggul kayu pun boleh menang'. Inilah kuasa sebenar rakyat dan jangan mengabaikan kuasa rakyat jika ingin terus berkuasa.

Sekarang kuasa rakyat telah kembali menyokong BN. Oleh itu, pemimpin BN haruslah memikir tentang kebajikan, kemajuan dan kehendak rakyat seperti slogan, 1Malaysia: Rakyat Didahulukan Pencapaian Diutamakan.

2 comments: