Sunday, June 26, 2011

Rakyat Kedah jangan diperalatkan..

KATA 'NO' KEPADA PERHIMPUNAN BERSIH 2.0

Lama juga saya tidak tulis dalam blog ini. Maafla kepada kawan2 semua. Hari ini tergerak hati saya ingin meluahkan sedikit pandangan tentang Perhimpunan BERSIH 2.0 yang akan diadakan pada 9 Julai.. hangat diperkatakan orang ramai buat masa ini.

Aku pun tak tau layak atau tidak untuk melarang orang-orang Kedah utk tidak terlibat dalam perhimpunan tersebut. Mungkin kalau aku larang pun, orang masih ingin tahu tentang Perhimpunan BERSIH 2.0. Kenapa perhimpunan itu membimbangkan semua pihak?

Sekarang perhimpunan BERSIH 2.0 hebat dipublisitikan melalui semua media massa, media elektronik dan internet kecuali media kawalan kerajaan yang mungkin tidak cuba untuk menonjolkan perkataan BERSIH dan tarikh 9 Julai dalam siaran mereka.

Memang la tabiat menusia, semakin dilarang ia semakin menjadi-jadi kerana ingin mengambil tahu. Sebagai contoh kontroversi pemimpin Pekida dengan penerbit filem KL Gengter sehingga menyebabkan jumlah kutipannya melonjak tinggi. Inilah kuasa media yang tidak terkawal.

Mungkin juga terjadi dengan larang pelbagai pihak kepada orang ramai agar jangan menghadiri Perhimpunan BERSIH 2.0 sehingga menggalakkan orang ramai untuk pergi ke Perhimpunan tersebut.

Teguran aku, sebelum kita melibatkan diri dengan Perhimpunan BERSIH 2.0, kita perlu tahu terlebih dahulu apakah tujuan dan kesannya kepada negara kita. Pada pandangan aku, ia lebih kepada rampasan kuasa secara ganas yang boleh menimbulkan keadaan huru hara dalam negara kita. Tambahan pula, negara kita mempunyai rakyat pelbagai kaum dan agama yang mudah berlakukan isu perkauman yang sukar utk diatasi sekiranya berlaku.

Oleh itu, janganlah rakyat Kedah diperalatkan oleh kumpulan yang cuba menggugatkan keselamatan negara demi untuk kepentingan diri sendiri. Itu saja yg aku boleh katakan demi utk mengekalkan keamanan negara kita. Nak berkuasa pun, tunggulah PRU13 yang akan diadakan setelah tamat tempoh 5 tahun untuk satu penggal.

No comments:

Post a Comment