Thursday, February 18, 2010

Agenda peribadi lebih diutamakan.


Baru2 ini kita dapat dengar isu berkaitan Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim, Ahli Parlimen Bayan Baru dari PKR meletakkan semua jawatan dalam partinya tetapi kekal sebagai wakil rakyat bebas.

Ekoran daripada tindakan Ahli Parlimen Bayan Baru ini, Guan Eng selaku Ketua Menteri Pulau Pinang telah tampil membuat kenyataan bahawa perletakan jawatan tersebut adalah ekoran daripada beliau tidak meluluskan tender RM40 juta dalam GLC Kerajaan Negeri.

Keadaan ini menunjukkan sangat jelas bahawa pemimpin PKR bukannya ikhlas untuk memperjuangkan hal ehwal dan pembangunan rakyat dikawasannya. Mereka lebih kepada memenuhi agenda peribadi bagi mengaut kekayaan dalam tempoh mereka menjadi wakil rakyat sementara ada peluang.

Apabila agenda mereka tersekat maka bermacam-macamlah konflik berlaku sehingga sanggup melompat parti, mengkhianati kawan, mengambil tindakan mahkamah dan sebagainya. Tetapi mereka tidak sanggup melepaskan jawatan sebagai wakil rakyat kerana takut kehilangan elaun bulanan.

PKR sudah menarik nafas lega apabila duri dalam daging mereka sudah terkeluar. Adakah BN sanggup menerima pemimpin seperti ini? Pada pandangan aku, biarlah dia dengan rentaknya seorang diri sebagai wakil rakyat bebas.

No comments:

Post a Comment