Tuesday, August 17, 2010

UMNO Kedah tak sudah2 dgn masalah.


UMNO Kedah bergolak lagi, tak habis-habis dengan masalah dalaman parti. Baru-baru ini 11 AJK Pemuda UMNO bahagian Alor Setar meletak jawatan serentak. Mereka juga enggan berjumpa dengan Bashah selaku Ketua Bahagian Alor Setar.

Nampak agak parah juga UMNO Bahagian Alor Setar sampai letak jawatan beramai-ramai. Reaksi Ketua Bahagian pula menyatakan bahawa beliau tidak tahu punca perletakan jawatan 11 org AJK Pemuda bahagian tersebut.

Mohd Azreen Azizan, bekas Penolong Setiausaha Pemuda UMNO Bahagian Alor Setar menyatakan surat perletakkan telah dihantar kepada UMNO Malaysia dan salinan kepada UMNO Negeri dan Bahagian. Mereka memberi alasan kepimpinan parti tidak membantu menjalankan program rakyat, malah mereka terpaksa keluar duit sendiri untuk anjurkan program parti.

Pada pendapat saya, UMNO bermasalah kerana wang adalah punca utama. UMNO akan jatuh terkangkang juga kerana wang. Kemanakah perginya semangat UMNO yg ditunjukkan oleh generasi terdahulu sampai gadai gelang emas untuk menuntut kemerdekaan negara kita.

Sementara PR semakin hari semakin kukuh kerana semangat kepartian mereka cukup hebat. Tanpa bayaran pun mereka sanggup panjat pokok untuk pasang bendera. Jikalah keadaan sebegini masih berlaku dalam UMNO, saya boleh ramalkan UMNO akan kalah teruk dalam PRU13 nanti. Tunggu dan lihat.

No comments:

Post a Comment