Monday, July 11, 2011

Bukan setakat di Sungai Petani je.

UMNO Sungai Petani sebenarnya adalah cerita paling lawak!!! Bahkan Bahagian tersebut disifatkan ramai sebagai BAHAGIAN YANG DIPENUHI BADUT-BADUT BERSELUAR DALAM!

Apakan tidak, sehingga sekarang, masalah kepimpinan tidak juga selesai. Ali Yahya, Ketua Bahagian UMNO Sungai Petani telah digantung berikutan kekecohan persidangan perwakilan Bahagian tersebut pada tahun 2009. Penggantungan Ali Yahya menimbulkan perasaan tidak puas hati di kalangan para penyokongnya. Dan semenjak itu, UMNO Sungai Petani terus bergolak dan tidak pernah menunjukkan tanda-tanda akan berhenti.

Tiga hari sudah, perangai buruk penyokong Ali Yahya diperlihatkan lagi. 40 orang yang menunggu kedatangan Ahmad Bashah, Pengerusi Perhubungan Negeri untuk mesyuarat Bahagian berkenaan dengan mempersoalkan tindakan Majlis Tertinggi menggantung ketua mereka.

Benar sangatlah telahan ramai orang bahawa UMNO sebenarnya masih lagi mamai dan perasan yang mereka sangat kuat di Kedah. Buktinya adalah Sungai Petani sendiri. Parlimen Sungai Petani dimenangi oleh Johari Abdul, si bahlol yang cuba menyelamatkan KOTE BENGKOK Anwar Ibrahim dengan video CSInya. DUN-DUN di Parlimen Sungai Petani iaitu Bakar Arang dan Pantai Merdeka dimenangi oleh PKR dan PAS. Begitu juga dengan Sidam yang dimenangi oleh PKR.

Tidak keterlaluanlah kalau dikatakan UMNO SUNGAI PETANI SEDANG DILANDA KEBONGOKAN MELAMPAU!!!

Masalah ketua bahagian pun jadi masalah besar kepada puak-puak UMNO Sungai Petani. Walhal keputusan pilihanraya umum 2008 sangat jelas menunjukkan UMNO Sungai Petani sudah sama tarafnya dengan UMNO Batu Gajah di Perak!!!

Barangkali Mukhriz Mahathir dalam misi khasnya pun pening dan sakit dada untuk menguruskan gerombolan si badut-badut UMNO Sungai Petani yang tidak pernah berhenti merengek minta agar LUBANG JUBUR mereka dikorek kerana serangan CACING KERAWIT!!!

Pakatan Rakyat sudah seharusnya berlapang dada dan menarik nafas lega dengan kemelut UMNO Sungai Petani. Setidak-tidaknya, Pakatan Rakyat tidak perlu bekerja keras dan membuat demonstrasi besar-besaran di Sungai Petani untuk mempertahankan kemenangan mereka.

Sebabnya sangat mudah, UMNO Sungai Petani tak pernah mahu menang pun di Parlimen serta di ketiga-tiga DUNnya!!!

Tahniah Pakatan Rakyat!!!

Copy dari http://theflyingkick.blogspot.com/2011/07/sampai-bila-umno-sungai-petani-tak.html

Memang realiti, UMNO kalah di Kedah disebabkan oleh ahli-ahli UMNO sendiri. Selagi ahli UMNO Kedah tidak bersatu, selagi itulah UMNO Kedah sukar untuk merampas kembali kerajaan negeri Kedah.

1 comment:

  1. Salam Bicara Kedah,

    UMNO Sungai Petani dah tak boleh di ubat lagi dah ! ada satu cara saja yang terbaik untuk mengubati puak puak HAPRAK ini,tangkap semua Pemimpin kedua dua puak dan rendam dalam air selut/gelebog SUNGAI,SUNGAI PETANI yang berdepan dengan stesen bas dan lepas tu dibilas selama 144 kali dengan sintuk limau dan di samak sebanyak 44 kali dengan ayak gelebog yang hitam pekat,Inshallah akan pulih seperti sediakala.

    ReplyDelete