Thursday, November 19, 2009

Sidang DUN Kedah Ditangguh Kerana Pendingin Hawa Rosak.


ALOR SETAR, 19 Nov: Persidangan hari ketiga Dewan Undangan Negeri (DUN) Kedah hari ini ditangguh ke Ahad ini berikutan pendingin hawa dalam dewan mengalami kerosakan dan menyebabkan keadaan panas serta kurang selesa.

Speaker Datuk Dr Abdul Isa Ismail mengumumkan penanggguhan itu selepas menerima cadangan Menteri Besar Datuk Seri Azizan Abdul Razak untuk menangguhkan persidangan hari ini, yang disokong Datuk Phahrolrazi Zawawi (PAS-Pengkalan Kundor).

"Peristiwa ini pertama kali berlaku, memandangkan keadaan dewan yang panas, saya menangguhkan sidang dewan ini pada hari Ahad (22 November)," katanya.

Sesi persidangan hari ini merupakan hari terakhir diperuntukkan bagi perbahasan usul terima kasih atas titah Sultan Kedah Sultan Abdul Halim Mu'adzam Shah ketika merasmikan sidang Dewan dengan sesi penggulungan dijadualkan pada petangnya. - BERNAMA

Petani membanting tulang di tengah-tengah panas terik mengerjakan sawah untuk kita makan tak pernah merungut pun. Ini duduk dalam tempat teduh pun dah tak tahan sehingga kena tangguh kerja2 yg amat penting dalam pentadbiran kerajaan. Guna la kipas sat, itu pun takleh tahan ke?

No comments:

Post a Comment