Friday, October 1, 2010

Apa dah jadi dengan kepimpinan PAS Pendang?

Aku sangkakan air tenang tiada buaya. Rupa-rupanya berkocak sakan. Apa dah jadi dengan kepimpinan PAS daerah Pendang sampai 15 orang AJK Pas Pendang letak jawatan beramai-ramai. Hanya tinggai 15 je lagi yang tak letak jawatan.

Depa kata depa letak jawatan kerana tidak puashati dengan kepimpinan kerajaan negeri. Oh, maksudnya depa tak puashati la dengan Ustaz Azizan selaku Menteri Besar Kedah. Rupanya orang baik dan tidak kalut macam MB ni pun orang Pas sendiri tidak suka sampai ugut letak jawatan beramai-ramai.

Katanya depa dah jumpa MB sebelum ini untuk utarakan permasahan depa yang berlaku di peringkat kawasan Pendang dan dikatakan kerajaan negeri gagal mengatasi masalah yang diutarakan mereka. Atau hangpa minta projek dan MB tak ada projek nak bagi kot?

Aku ingat masalah UMNO bahagian Alor Setar hebat, Pas Pendang lagi hebat noh. Kalau UMNO bahagian Alor setar tu melibatkan 8 org AJK pemuda tapi Pas Pendang melibatkan kepimpinan tertinggi kecuali Bendahari je iaitu YB Mohd Hayati Othman, Ahli Parlimen Pendang yang tidak terlibat dalam isu perletakkan jawatan beramai-ramai.

Antara yang terlibat ialah Yang Di-Pertua, Naib Yang Di-Pertua, Setiausaha, Ketua Penerangan dan AJK lain.. Dahsyat juga pergolakkan dalam Pas. Aku tak sangka langsung boleh berlaku begini.. BN ada chance la untuk rampas semula parlimen Pendang drp Pas dlm PRU13 nanti.

No comments:

Post a Comment