Wednesday, October 13, 2010

Perjumpaan JKKKP bersama PM.


Kelmarin seramai lebih kurang 20,000 pemimpin JKKK, JKKKP dan wakil masyarakat orang asli seluruh negara menghadiri Majlis Bersama Perdana Menteri dan disusuli Majlis Pelancaran Pelan Pembangunan Induk Luar Bandar. Kedah adalah negeri di bawah pembangkang yang menghantar paling ramai peserta di kalangan JKKKP iaitu seramai 1,899 orang.

Majlis tersebut dihadiri oleh YAB Perdana Menteri. Kita sudah nampak bayang-bayang ke arah persediaan PRU13. Agaknya, semua pihak sudah giat dengan perancangan masing-masing bagi mendapat perhatian daripada rakyat yang akan menentukan parti mana yang akan dipilih sebagai kerajaan dalam PRU13.

Aku rasa PRU13 tak akan diadakan dalam waktu terdekat. Ada yang mengatakan PRU13 akan diadakan serentak dengan P/Raya Sarawak. Aku rasa tidak, sekiranya Parlimen dibubarkan tidak semestinya di negeri-negeri bawah Pakatan Rakyat akan turut membubarkan DUN.

Aku juga yakin, kerajaan Persekutuan juga akan mengumumkan pemberian beberapa insentif kepada rakyat dalam bajet 2011 jika PRU13 semakin hampir. Apa pun kita harus bersyukur kerana negara kita masih aman damai walaupun ada sedikit pergolakan politik menjelang PRU13.

No comments:

Post a Comment