Wednesday, October 6, 2010

S/u UMNO Kedah kata jangan ugut.

YB Datuk Ir Nawawi Ahmad, Setiausaha UMNO Kedah membalas kenyataan MB Kedah semalam yang akan mendedahkan penyelewengan kerajaan BN terdahulu jika pemimpin BN terus memutarbelit fakta berkaitan perkhidmatan air di Kedah ekoran kenaikan tarif air mulai 1 Oktober 2010.

Beliau mengatakan, jangan cuba nak ugut, pemimpin BN Kedah tidak gentar ugutan tersebut dan beliau yakin tidak berlaku penyelewengan dalam kontrak pembekalan air Kedah oleh kerajaan negeri terdahulu.

Beliau mencabar MB Kedah, jika benar berlakunya penyelewengan yang dilakukan oleh kerajaan BN terdahulu laporlah kepada SPRM. Sehingga sekarang tiada satu pun kes di bawa ke mahkamah.

Pada pandangan aku, adakah kes penyelewengan ini dapat diselesaikan di mahkamah. Siapa agensi2 yang terlibat dalam proses keadilan? Adakah mereka tidak bias kepada mana-mana pihak? Berapa kes ikan jerung berjaya dihadapi ke muka pengadilan? Aku cukup malu dengan insiden 'muka macam saya, suara macam saya tapi bukan saya' boleh terlepas.

Aku percaya MB Kedah lebih kepada mendapat keadilan daripada 'mahkamah rakyat' yang membuat keputusan 5 tahun sekali. Apakah yang dimaksudkan 'mahkamah rakyat', aku pasti semua orang tahu.

Aku percaya apa yang diluahkan oleh MB Kedah adalah berdasarkan fakta daripada rekod Pegawai Kewangan Negeri. Bukannya kenyataan lidah bercabang yang selalu dilontarkan oleh kebanyakkan ahli politikus. Berilah apa-apa kenyataan, rakyat dah boleh menilai sendiri yang mana kaca dan yang mana permata.

No comments:

Post a Comment