Thursday, October 21, 2010

Bassori memang hebat.

Org yang bernama Bassori Hassan memang hebat. Dia adalah Ketua Pemuda UMNO Bahagian Jerai. Sebelum ini beliau diturunkan untuk bertanding di DUN Sungai Limau menentang Datuk Seri Azizan Abdul Razak, MB Kedah lani dalam PRU12.

Semalam, sekali lagi beliau membuat kejutan apabila dengan lantangnya membidas 2 orang pemimpin UMNO yang disegani dalam perbahasan ucapan dasar Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin.

Bassori membidas Mohd Shafie Apdal mendesak UMNO mengkaji semula perlantikan Mohd Shafie Apdal sebagai Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Kedah kerana beliau tiada masa untuk membantu UMNO Kedah.

Bassori juga membidas Khairy Jamaluddin kerana gagal melaksanakan tugasnya terutama bagi menyatukan ahli-ahli sayap UMNO di Kedah. Selepas PRU12, hanya 2 kali turun ke Kedah. Kenyataan tersebut dinafikan oleh Khairy dan memaklumkan bahawa beliau dah 7 kali turun ke Kedah.

Bassori juga menyindir Khairy hanya sibuk bergaduh dengan Perkasa sahaja. Dulu mereka berdua amat baik. Begitulah dalam politik, tiada musuh dan kawan yang kekal. Kerana kepentingan kawan boleh jadi musuh, musuh boleh jadi kawan.

No comments:

Post a Comment