Sunday, August 28, 2011

Padan muka Mat Sabu..

Mat Sabu, Tim. Presiden PAS mendakwa pejuang komunis yang menyerang balai polis Bukit Kepong pada 23 Februari 1950 lalu adalah wira negara dalam ceramahnya pada 21 Ogos lalu di Tasek Gelugor, Pulau Pinang.

Dia kata ada org Melayu dalam PKM (Muhamad Indera) berjuang untuk menuntut kemerdekaan daripada penjajah British di mana para polis di balai polis Bukit Kepong adalah kakitangan kerajaan British yg menjajah negara kita.

Ramai pihak tidak puashati dgn kenyataan tersebut. Mat Sabu menerima serangan bertalu-talu melalui media baru. Respon terbaru Mat Sabu ialah dia tak ingat apa yg dia cakap. Dlm dunia serba canggih ini, dia boleh rujuk balik kenyataannya dlm youtube yg dimuatnaik oleh seseorang dan disebar secara meluas di kalangan para blogger.

Selepas ini akan disusuli pula dengan laporan polis dan sidang media oleh beberapa pihak sebagai tindakan balas terhadap kenyataan Mat Sabu. Seperti pepatah Melayu kata "Terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata buruk padahnya". Padan muka Mat Sabu..

1 comment:

  1. >sejarah mat sabu boleh dipertikaikan?
    >yg buat demo bersih adalah pejuang bukan pengganas!!!
    >mentang2 hang dok peluk lge...hang rela dok pelekeh polis bukit kepong!!
    >pirahhhhh mat sabu

    ReplyDelete