Thursday, January 28, 2010

Nik Aziz dah bertindak, pemimpin lain tunggu apa lagi.


Menteri Besar Kelantan, Nik Aziz beramah mesra dengan ketua-ketua Sami Buddha dan juga ketua-ketua agama lain dalam majlis perjumpaan dengan ketua-ketua agama di Kota Bahru hari ini. Perjumpaan itu turut dihadiri Majlis Perundingan Agama Buddha, Kristian, Hindu, Sikh dan Tao Malaysia, K. Kamalanathan dan Ketua Kesatuan Agama Kristian Malaysia, Bishop Ng Moon Hing. - Bernama.

Pemimpin-pemimpin lain tungga apa lagi. Berbaik dengan ketua-ketua agama tidak merugikan mana-mana pihak. Jangan dok bakaq gereja. Jangan dok baling kepala babi kat masjid. Jangan dok pijak kepala lembu. Tindakan hangpa tidak mencerminkan manusia yang bertamadun.

Kita haruslah mengatasi masalah berkaitan agama dengan cara berdiplomasi sesama kita lebih baik daripada menunjukkan kekuatan dan kehebatan yang boleh menghancurkan negara kita sendiri. Jangan tunggu sampai ke jalan buntu, barulah terpikiaq nak berbaik-baik sesama pemimpin agama.

Semua penganut daripada pelbagai agama inginkan keamanan. Oleh itu, marilah kita cari persamaan ini untuk dilaksanakan. Jangan asyik cari perbezaan untuk kita bertegang tekak. Ia akan merugikan semua pihak. Berfikirlah ke arah kebaikan wahai pemimpin-pemimpin ku.

No comments:

Post a Comment