Wednesday, December 9, 2009

Dendam sungguh Nazri dgn Che Det.

Nazri buat hal lagi dengan melabelkan Che Det sebagai 'bloody racist' kerana Che Det mempertahankan Biro Tata Negara (BTN) daripada dirombak. Nampaknya Nazri tak hormat langsung terhadap bekas PM yang juga bekas bossnya sendiri.

Che Det adalah seorang Tokoh Negarawan yang terulung. Beliau sangat dihormati di seluruh dunia. Idea beliau sangat bernas sebab itulah beliau boleh menjadi PM lebih 20 tahun. Masa tu Nazri pun tak berani bersuara langsung. Bila Che Det ehem je, semua dah kecut perut.

Muhyiddin kata kenyataan Nazri dah terlampau. "Dia menteri dan juga kawan saya tetapi tak tahu kenapa perkara itu terkeluar", katanya. Dalam situasi politik negara hari ini macam-macam pihak boleh menyalah tafsir", tambahnya lagi.

Dengan tegas Che Det menyatakan Nazri Aziz perlu meletakkan jawatan dan meninggalkan UMNO bagi membuktikan dirinya bukan seorang yang bersifat perkauman. Buat apa duduk dalam UMNO lagi kerana UMNO itu sendiri pada asasnya bersifat perkauman, hanya mengambil ahli daripada kaum melayu sahaja.

Saya setuju dengan pandangan Che Det, Nazri wajar letak jawatan dan keluar dari UMNO bagi membuktikan dia bukannya bersifat perkauman. Sebagai ahli UMNO haruslah menjaga kepentingan ahlinya yang terdiri daripada orang-orang Melayu.

Sementara orang-orang Cina dan India, mereka mempunyai parti MCA dan MIC untuk memperjuangkan hak-hak mereka. Bangsa-bangsa lain juga mempunyai parti mereka masing-masing.

Masalah Che Det dgn Nazri bermula semasa Che Det mengkritik kepimpinan Paklah semasa Paklah menjadi PM dan Nazri mempertahankan boss barunya sampai bersikap biadap terhadap boss lamanya. Sehingga Che Det melabelkan Nazri sebagai kaki pukul. Masalah peribadi antara Che Det dengan Nazri dibawa hingga ke isu BTN.

Kita seharusnya menghormati orang yang lebih tua daripada kita. Lebih-lebih lagi orang tersebut pernah berjasa kepada kita dan negara. Renung-renungkanlah.

1 comment:

  1. Nazri BODEK... Nazri BODEK... Nazri BODEK...

    ReplyDelete