Tuesday, December 22, 2009

Setpol MB Kedah lepas geram kat Gobala.


Nampaknya puak PR juga ada masalah dalaman mereka. Parti2 dalam PR juga bersifat "Rasist". Mohamad Sanusi, Setpol MB Kedah telah meluahkan perasaan tidak puashatinya terhadap YB Gobalakrisnan (PKR Padang Serai) melalui blognya.

Keadaan ini berlaku ekoran kes perpindahan kubur India di Ladang Batu Pekaka, Kuala Ketil ke tempat lain untuk bagi laluan projek pembinaan Kolej Universiti di situ. Puak yang menentang ialah Kalai, L Maran, Raj dan juga YB Gobalakrisnan dari PKR.

"YB Manikumar (PKR) telah menulis dengan terang dalam suratnya kepada En Raj yang jadi 'ketua' dalam isu ini. Pampasan RM3 ribu kepada setiap waris, tanah gantian 2 ekar di pinggir kawasan industri Kuala Ketil bernilai 500 ribu, pemindahan ke tanah perkuburan hindu yang diwartakan di Padang Geh, akan ditanggung sepenuhnya oleh BDB. Tetapi surat ini diperam oleh Raj untuk tujuan yang tidak diketahui." -dipetik dari blog setpol MB Kedah.

Dalam PR juga mereka berebut kepentingan dengan memperdayakan orang kampung. YB Gobalakrisnan, MP Padang Serai (PKR) dan YB Manikumar, ADUN Bukit Selambau (PKR) juga tak sehaluan. Manakala Setpol MB Kedah juga bengang dengan tindakan YB Gobalakrisnan kerana bertindak membelakangkan semangat PR dan cuba nak menjadi hero kepada penduduk India di Kuala Ketil.

Bila diperhatikan betul-betul ekoran daripada isu ini, pemimpin2 dalam PR juga bermasalah dan bersifat "Rasist". Hanya memperjuangkan untuk satu-satu kaum sahaja. Mereka juga tidak sependapat dan tidak boleh berkompromi untuk menyelesaikan sesuatu masalah. Kerana bersifat "Rasist", YB Gobalakrisnan sanggup bersubahat dengan beberapa hero palsu kaum India untuk menentang projek Kerajaan Negeri Kedah yang didokong oleh PR.

No comments:

Post a Comment