Monday, December 7, 2009

Hormat sikit kat orang tua.


Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz berkata:
Kerajaan tetap mempertahankan keputusan untuk merombak modul BTN sedia ada selaras dengan matlamat untuk menyatukan semua etnik di negara ini."Katalah(komen)... kritiklah, tapi kabinet dah buat keputusan untuk rombakmodul BTN agar lebih relevan," katanya ketika dihubungi mStar Online semalam.Baru-baru ini Mohamed Nazri berkata kurikulum BTN akan dirombak bagimencerminkan gagasan 1Malaysia yang diperkenalkan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak. (sumber mStar Online)

Bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berkata :
Kerajaan tidak perlu terperangkap dengan permainan politik pembangkang sehingga terpaksa merombak kurikulum Biro Tata Negara (BTN) yang telah sekian lama dipraktikkan secara berkesan di negara ini.
Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad menegaskan, tiada sebarang masalah terhadap modul kurikulum yang diguna pakai oleh BTN sekarang.''Saya tidak nampaklah apa sebab (nak rombak)...saya ingat (modul sedia ada) kekal". (Sumber : Utusan Malaysia)


Sewajarnya kita hendaklah menghormati orang tua yang banyak berjasa kepada kita dan negara. Sebelum ini YB boleh hormati Tun semasa beliau masih menjadi PM. Kenapa selepas beliau tiada kuasa, YB beralih angin malah bersikap tak senonoh terhadap beliau.

YB boleh hormati Menteri Besar Kelantan dan YB juga boleh hormati Menteri Besar Kedah. Kedua-dua Menteri Besar ini pula merupakan pemimpin dari Pakatan Rakyat.

Kenapa YB tidak langsung menunjuk hormat sikit kepada Tun selaku bekas PM dan juga bekas boss YB, yang YB agung-agungkan suatu ketika dahulu semasa Tun masih berkuasa.

Layaklah, jika Tun gelar YB sebagai kaki pukoi suatu masa dulu.

Walaupun kita tidak suka pandangan daripada Tun, sekurang-kurangnya kita hormati pandangan beliau. Kita ikut atau tidak, Tun tak boleh paksa kita.

Sekurang-kurangnya kita hormati orang tua yang banyak jasanya kepada negara.

No comments:

Post a Comment