Tuesday, December 22, 2009

Pembangkang dalaman boleh merosakkan parti.


Semua parti komponen BN haruslah bekerjasama bagi memikat rakyat supaya kembali menyokong kerajaan BN. Tindakan parti-parti dalam komponen BN bercakaran sesama sendiri akan merugikan BN itu sendiri.

Pihak PR hanya tergelak dari jauh melihat karenah parti-parti komponen BN bercakaran sesama sendiri yang boleh menguntungkan PR terutamanya parti PKR.

Baru-baru ini, UMNO Pulau Pinang mendesak jawatan Pengerusi BN Negeri daripada parti Gerakan telah menimbulkan perasaan tidak puashati beberapa pemimpin parti Gerakan. Maka wujudlah perang mulut sesama mereka melalui media.

Keadaan ini akan mencetus krisis baru antara UMNO dan GERAKAN di Pulau Pinang. Eloklah sekiranya kedua-dua pemimpin parti tersebut berbincang secara baik dengan semangat permuafakatan dalam BN bagi mengatasi sebarang masalah. Jangan menjadi pembangkang dalam kerajaan.

Tindakan mendesak jawatan tersebut secara terbuka melalui media seolah-olah ingin mencari publisiti murahan sehingga mencemarkan imej BN di mata rakyat. Harap semua pemimpin BN insaf dan bertindaklah demi kepentingan BN sebagai persiapan PRU ke 13 sebelum terlambat.

No comments:

Post a Comment