Wednesday, December 23, 2009

Enjin Jet Pemintas hilang: Zahid dedah kelemahan Najib.


La ni org ramai dan blogger dok kata tentang kehilangan enjin Jet Pemintas F-5E yang bernilai RM50 juta. Yuhooo, mahai tu. Hilang sejak bila? Tak ada ke dalam laporan audit negara?

Sabtu lepas, Zahid mendedahkan kehilangan enjin tersebut disedari sejak tahun 2007 lagi. Wah, dah lama dah la kes ni berlaku. Semasa Najib jadi Menteri Pertahanan. Sekarang Zahid pula jadi Menteri Pertahanan. Hebat sungguh Zahid kerana berani mendedahkan kelemahan bossnya sendiri.

Kes ni disedari sejak 2007, kenapa tak ada apa-apa tindakan? Bukannya satu enjin tapi 2 enjin sudah hilang. Ini yang didedahkan, yang belum didedahkan kami tak tahu berapa banyak lagi komponen pesawat TUDM telah hilang.

Bagaimana imej tentera nak jadi keselamatan negara sedangkan enjin pun boleh hilang dalam kawalan pihak tentera yang dilengkap dengan senjata yang canggih. Kalau simpan di rumah saya lain la ceritanya.

Saya sokong saranan Dato' Mahfuz, Ahli Parlimen Pokok Sena supaya dipanggil Sidang Khas Parlimen untuk membincangkan isu ini. Kes sebesar ni, bukan boleh main-main.

Siapa pula yang akan jadi kambing hitam dalam kes ini. Harap2 tak ada noh.

Apa pula niat sebenar Zahid? Adakah dia betul-betul bertanggungjawab selaku Menteri Pertahanan atau ingin menjadi PM orang yang seterusnya dengan mendedahkan kelemahan PM sekarang di mata rakyat.

2 comments:

  1. A problem unknown to the nation....Alhamdulillah kelemahan terbongkar...hakikat...MANUSIA buat kesilapan...forgive and forget?
    pakat pikiaq ramai rsamai

    ReplyDelete
  2. http://kumpulansyambebas.blogspot.com/

    ReplyDelete