Wednesday, July 6, 2011

Aku dah kata, BERSIH tetap akan teruskan agenda mereka.

KUALA LUMPUR: Pengerusi Bersih 2.0, Datuk Ambiga Sreenevasan pilih Stadium Merdeka lokasi perhimpunan menggantikan demontrasi jalanan Sabtu ini. --Dari Mstar Online..

Diharap semua berhati-hati semasa bersuara untuk menuntut keadilan. Jangan sampai menggugatkan keamanan dan keharmonian negara kita. Aku percaya mereka dah akur terhadap titah YDP Agong iaitu elak daripada demontrasi jalanan yang boleh menggugatkan keamanan dan keharmonian kaum.


Oleh itu, benarkanlah mereka berdemontrasi secara aman di dalam satu kawasan yang telah ditetapkan.


Harap team pesilat, pesaka atau perkasa yang menentang perhimpunan BERSIH 2.0 agar menjauhi Stadium Merdeka bagi mengelakkan 2 kumpulan bertembung sehingga boleh mencetuskan pergaduhan yang boleh menyebabkan rusuhan kaum.


Kalau ingin juga mengadakan perhimpunan sebagai tanda tidak sokong kepada kumpulan BERSIH haruslah cari tempat yang lebih jauh daripada Stadium Merdeka.


Apa-apa pon aku tetap tidak bersetuju dengan demontrasi menunjukkan kekuatan untuk menuntut keadilan kerana ia boleh mencetuskan perkara yang tidak diingini berlaku. Akhirnya negara kita akan menjadi porak peranda.


Aku hormati keputusan semua pihak tapi aku tetap bimbang. Macam-macam kemungkinan akan berlaku pada 9 Julai ini.

No comments:

Post a Comment